المواد باللغة العربية
في أعلى  الصفحة

English


تعداد  زوار  الموقع

מונה:

חומר בשפה העברית

ترقبوا التحديثات الدائمة في المقالات

נא לעקוב אחרי
עדכוני המאמרים 

 
مقالات جديدة :

طاقة الأنوثة والذكورية


"تقوية مناعة الجسم بالطاقة"


"طاقة الشتاء" 

"الحجامة"

"إدارة الغضب"

"المحاضرات"


"العلاجات بالمركز"
 


דף הבית >> מאמרים 2 >> גלגול נשמות
 

 גלגול נשמות
מאת: אמיל סמעאן

 


תיאורית גלגול הנשמות נפוצה בכל הדתות, נכון הוא שישנם דתות מאמינות יותר מאחרים אך בעיקרון היא נמצאת אצל כולם ובהמשך אני אתייחס לכך. וביסוד התיאוריה קיימת הסברה שהנשמה היא נצחית ומתגלגלת בגוף, חיים אחרי חיים, בכדי ללמוד ולחוות את הכל ותוך כדי היא עושה "תיקונים" לנשמה.

לפני שאציג את נושא גלגול נשמות, יש כמה שאלות שצריך להציג אותם על מנת להבין את נושא בהיבט המדעי והדתי.

מהו גלגול נשמות ? האם זה באמת קיים ? ומי מאמין בו ?
כאשר אנו מדברים על גלגול נשמות אנו מתכוונים לכך שהנשמה של האדם המת עוברת לגופו של תינוק חדש שזה עתה נולד, והנשמה יכולה לעבור בין עמים שונים ללא הגבלה של זמן ומקום בהתאם לרצון הבורא.
אחת הגישות מדברות שכל נשמה עוברת שבעה גלגולים בכל מחזור חיים, בכל מחזור כזה היא נמצאת במצב מסוים ובאזור מסוים עד שהיא עושה תיקון לקארמה שלה ואח"כ היא עוברת למקום אחר ולמחזור חדש של שבעה גלגולים חדשים. האדם אינו יכול לבחור את מיקום היוולדו או את המשפחתו החדשה שהוא אמור להיוולד בה. אך כל אדם עובר בחייו את כל הסיטואציות והמעמדים שלו כעני או עשיר וכו'....
לפי הגישה הדרוזית גלגול נשמות עוברת רק ביניהם וכל נשמה שעוברת לדת או עם אחר יש לה פרשנות משלה. והנשמה עוברת רק בין בני האדם.
לעומתם באמונה ההודית והאינדיאנית הגלגול יכול לעבור גם לבעלי חיים אחרים.
מבחינה מדעית חלוקים אנשי המדע בנושא גלגול הנשמות, ישנה קבוצה שמאשרת קיום התופעה וקבוצה אחרת דוחה את קיומו.
בנצרות ועד לשנת 553 לספירה האמינו בגלגול הנשמות עד שהוחלט על הפסקת האמונה והוכרז אז שכל נוצרי יאמין בתופעה הזאת גזר דינו מוות בשריפה.
ביהדות, גלגול הנשמות הוזכר בקבלה כמו כן בספר התהילים, באסלאם הוזכרו פסוקים בקוראן שמדברים על גלגול נשמות אך השיח'ים ופוסקי ההלכה כיום מפרשים את זאת אחרת ודוחים את הרעיון הזה.
שאלה נוספת שאני מעוניין להעלות כאן זאת מקום הימצאותה של הנשמה לאחר המוות.. לפי הדתות הנשמה חוזרת לבורא, עד ליום הדין ותחיית המתים. אך מי מאיתנו יודע איפה היא נמצאת ואיפה היא נאגרת עד יום הדין!!!! מה גורלם של הנשמות שהיו בעולם הגדול לפני בואם של הנביאים שדיברו על אלוהים ועל הבריאה ועל הצורך להאמין באל האחד והיחיד... האם נשמות אלו גורלם הואגיהנום בגלל שלא האמינו באלוהים.... הרבה שאלות פתוחות שאין עליהן תשובה..
מכאן אנו רואים שלא רק אנשי המדע חלוקים בקיום התופעה אלא גם אנשי הדתות חלוקים, ומי שמאמין בתופעה גם חלוקים בצורת גלגול הנשמה ולאן היא יכולה לעבור...
העם הראשון שהאמין בגלגול הנשמות ולפי הספרות היו הפרעונים. אחריהם שהאמינו בגלגול הנשמות היו הרומאים והיוונים הקדומים וכתביהם של אפלטון, אריסטו וסוקרטס מעידים ומאשרים על אמונתם בגלגול הנשמות.
עמים ושבטים רבים אחרים בדרום אמירקה, באפריקה וגם באסיה מאמינים עד היום בגלגול נשמות, אך כפי שציינתי שכל עם מאמין בדרך שלו.
יכולה לעלות שאלה מעניינת אחרת והיא: מתי עוברת הנשמה מגוף לגוף בזמן גלגול הנשמות?
גם כאן חלוקים המאמינים בתופעה, אחדים אומרים שזה נוצר בזמן הלידה וכאשר התינוק נולד ויוצא מרחם האם ולוקח את נשימתו הראשונה אז נכנסת אליו הנשמה. אחרים טוענים שברגע שנוצר העובר ברחם, הנשמה נבראת איתו. אנשי המדע אומרים שהנשמה מתחברת לעובר בשבוע הששי להריון .... שאלות פתוחות שאין עליהן תשובות חד משמעיות.
יש מי שיגיד אם תופעת גלגול הנשמות קיימת איך זה שמספר התושבים בעולם עולה כל הזמן?
וגם כאן יש הטוענים שאלוהים כשברא את העולם ברא את כל הנשמות פעם אחת, יכולים להיות גלקסיות אחרות שאנו לא מכירים והנשמות עוברות בין כל הגלקסיות כולל כדור הארץ. לכן, כל פעם שמספרם הנפשות גדל על כדור הארץ הוא קטן על כוכב אחר...
אחרים טוענים שהבורא ברא רק 613 נשמות כאשר כל נשמה יכולה לייצר עשרות של נשמות אחרות באמצעות הזיווג בין בני האדם, ז"א שאנחנו למעשה ניצוץ של נשמה. ודוגמא לכך ניתנת על הדלקת נר, שלמעשה אפשר להדליק 3 עד 5 נרות מעוד גפרור אחד, ומכל נר אפשר להדליק 50 או 100 נרות וכך הלאה. זה מוכיח שבסופו של דבר מעוד גפרור אחד אפשר להדליק מליוני נרות וכך היא הנשמה, מנשמה אחת אפשר ליצור מליוני נשמות וכך קורה עם הנשמות שלנו.
גרסה נוספת אומרת שהבורא יכול לעשות מה שהוא רוצה ולברוא את כמות הנשמות שהוא רוצה עד אין סוף.
מעניין הוא ובהתאם למחקרים שנערכו באירופה במיוחד בגרמניה ובאנגליה מתברר שאחרי כל מלחמה מספר התינוקות ממין זכר שנולדים הוא גבוה יותר ממספר התינוקות הנקבות. אחד ההסברים על כך הוא תופעת גלגול הנשמות.
עוד תופעה שכיחה בחיינו, שהרבה פעמים אנו נתקלים באנשים שמתחברים אליהם בקלות רבה ואחרים לא נוכל לסבול אותם לרגע אחד. או שאנו מבקרים לראשונה במקום מ סויים בארץ או בחו"ל ומרגישים שהיינו במקום הזה פעמים רבות והוא מוכר לנו היטב, או שאנחנו מפחדים מדברים מסוימים בלי כל הסבר הגיוני לכך, או שבמשפחה מסויימת נולד ילד שיש לו פרצוף של עמים אחרים וכו' מדוגמאות רבות אחרות.
גם לתופעות אלו ואחרות אנו משייכים לרוב לתופעת גלגול נשמות.
במרכז שלנו לא פעם פנו אנשים בבקשה לשחזור גלגולים מאחר וקיימת אצלם תופעות מסוימות שאינם מצליחים להסביר את התרחשותם או מקורם, ולאחר ישיבה טיפולית אחת ובשיטה מסוימת בלי היפנוזה אותו אדם היה מצליח לחזור לגלגוליו הקודמים ולהכיר את חייו הקודמים, והרבה פעמים היה מגיע לשלושה ואף לארבעה גלגולים בישיבה טיפולית אחת.

כל אחד והאמונה שלו ובזה אי אפשר להתווכח.


אני מאחל לכולנו שפע מכל דבר.

המאסטר: אמיל סמעאן

ביקרו במרכז ותרגישו את השינוי

חזרה לדף הבית

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 
PlayStop

Loading...
  
 

 
***** ادارة الموقع ترحب بكم ***** 

 


تاريخ إفتتاح الموقع
10.5.2009
تاريخ إفتتاح المركز
2008/06

 

إعلان هام

مركز العلاج البديل هو الأول والوحيد في المجتمع العربي في البلاد...
نقدم من خلاله العلاج الفردي والجماعي.. ننظم دورات مهنية في الداخل وبدول عربية مختلفة...
لا تترددوا بالإتصال معنا على الهاتف
محلي:
0503133766
دولي: 00972503133766

أو على البريد الإلكتروني في أسفل الصفحة.
 
بالنجاح للجميع...































 



 

عنوان المركز: البقيعة ( المرج ) - الجليل الغربي

الأخصائي الماستر: إميل سمعان

تل - 0503133766 أو 9572468-04


بريد الكتروني : emilesemaan@gmail.com

כתובת המרכז: פקיעין - הגליל המערבי

ההילר מאסטר: אמיל סמעאן


טל - 04-9572468 // 0503133766 

ד.אלקטרוני : emilesemaan@gmail.com

לייבסיטי - בניית אתרים